måndag 10 oktober 2011

Några små höstkort








Ofta använder jag mig av 3D-ark när jag tillverkar kort. Jag måste ju själv testa arken som jag har till försäljning i min webbutik.

Dock behövde jag häromdagen ett mindre kort som sällskap till en liten höstgrupp när vi var bortbjudna på middag till goda vänner.

De första höstlöven sågs singla ner på marken och då kom jag på att det måste bli ett kort med höstlöv.

Jag letade fram nedanstående servett från Ambiente och tillverkade fyra små 3D-kort i storleken 10 x 10 cm. Kuverten fick jag själv tillverka med hjälp av min Enveloper Pro eftersom jag inte hade något klart i lämplig storlek men det var ju lätt fixat.

Materiel som jag använt:

Romak cremefärgad kartong 260 g

Servett Autumn Löv & svamp Ambiente

Dubbelhäftande folie
Tunn Peeloff sticker kopparfärgad Starform

Vitt papper 160 g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar