söndag 10 juli 2011

Transferbilder för bl a ljus

Transferbilder är något som blir mer och mer populärt.

Motiven ovanför kommer från Sagen Vintage Design och passar till stearinljus och alla blanka ytor, tex glas, speglar, metall, plast mm.

Lätta att applicera. Klarar även mörka bakgrunder, exemplen ovan är ju gjorda direkt på svarta ljus. Jag har dekorerat med vaxband i guld.

Motiven här har jag själv tillverkat på specialpapper avsedda för ändamålet. Barnbarnet konfirmerades och jag använde mig av egna foton som jag skrev ut i skrivaren.

Motiven bör lackas för att få fin glans.

Här har jag också använt mig av egna utskrivna bilder.

Till det grå ljuset till vänster har jag först applicerat motivet på vit vaxplatta för att det ska framträda med perfekt lyster.

Förmodligen kommer ark, vaxband- och plattor att finnas i min webbutik inom kort.
Kan användas på alla blanka ytor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar