måndag 30 juni 2008

Dagens kort

Igår kväll var det ju final på fotbolls-EM och det ville jag faktiskt titta på, i alla fall litegrann.
Som vanligt var det väldigt mycket försnack. Medan vi väntade på att matchen skulle sätta igång kände jag för att testa en ny modell på kort.

Det är en s.k. Beach shoe, en strandsandal som man kan öppna och skriva grattishälsning eller vad man vill inuti.

Den var så rolig att göra så det blir nog några fler modeller snart skulle jag tro.

Jag har också en variant på damsko och flicksko som jag måste testa först.






Dessa fjärilskort blev också till igår.
Bakgrunden är en del av ett scrapbookingark som jag köpt i USA
och det har legat länge och väntat i mina gömmor.
Jag tycker det är underbart vackert och egentligen behövde jag inte göra
så mycket mer med det än att montera det på en pärlemorskimrande bakgrund
och sätta det på ett ljusblått kort i storlek 13,5 x 13,5 cm.
Ett par 3D-stickers med fjärilar eller text fullbordade
det hela.
Naturligtvis finns en inlaga att skriva på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar